Avançar para o conteúdo principal

2009 eNonprofit Benchmarks Study

Online giving continues growth in 2008

Online donations grew 26 percent last year among a subsector of nonprofits, but the average gift size fell 21 percent, a new report says.

The average gift size was $71 in 2008, down $15 in 2007, for a group of 32 leading nonprofits analyzed in the 2009 eNonprofit Benchmarks Study compiled by, F+R Strategic Services and the Nonprofit Technology Network.

That decline in gift size was offset by a 43 jump in the number of online gifts in 2008.

"The good news is, online fundraising is still growing," Marc Ruben, vice president at M+R, says in a statement. "The bad news is, the pace of growth has slowed. More people are giving online, but they're giving less."

Open rates dropped to 16 percent from 17 percent last year, while click-through rates almost a half a percentage point to 2.4 percent.

The average number of emails sent to subscribers stayed about the same, at 3.5 per month.

Overall, response rates for fundraising emails remained flat at 0.12 percent, with appeals to previous donors garnering a response rate three times higher than that for non-donors.

Email lists grew 17 percent in 2008, slower than the 19 percent posted in 2007, with 19 percent of email addresses either bouncing or unsubscribing.


Key Findings• The total amount of money raised online increased by 26 percent from 2007 to 2008.

• The primary driver of the growth in the amount raised was the increase in the number of gifts, which went up by an astounding 43 percent! This was offset, however, by a 17 percent decline in average gift size, from $86 to $71.

• The response rate for fundraising emails held steady at 0.12 percent – but many
organizations sent more messages per recipient in 2008, which, when combined with
list growth and increases in unsolicited web giving, contributed to the overall growth in online giving.

• Gifts of under $250 accounted for 97 percent of all gifts but only 59 percent of total dollars raised by participating organizations in 2008. By contrast, gifts of $250 and greater made up just three percent of all gifts, but accounted for 41 percent of all revenue!

Comentários

Mensagens populares deste blogue

Las siete reglas de oro de la captación de fondos

Independientemente de si eres nuevo o ya conoces bien la profesión de la captación de fondos, de si captas fondos a través de la web o del modo tradicional (o ambos), te presentamos a continuación una serie de conocimientos y técnicas básicas que te serán útiles en tu trabajo. Si logras dominarlas, aumentarás las posibilidades de captar más dinero y de disfrutar de tu trabajo. Mucha gente simplemente se lanza a esta profesión sin haber aprendido previamente cuáles son los fundamentos de esta industria. No se aprenden de la noche a la mañana y puede que alguno de los consejos siguientes sean más fáciles de llevar a cabo que otros. Puede que necesites recurrir a ayuda externa, consultar a expertos o asistir a clases para que llegues a dominar aquello que necesites saber. Si necesitas ayuda, no dudes en pedirla. Te facilitará el trabajo. A continuación te exponemos algunas reglas de oro: 1. Estudia los argumentos que pueden ser útiles a tu organización a la hora de conseguir apoyo y la me...

MOVIMENTO ANTI-POPOTA, LEOPOLDINA E ARREDONDAMENTOS!!!

É extraordinário como é fácil fazer grande caridade com o dinheiro dos outros!!! Pedem-nos "apenas" dois euros e fazem-nos o favor de doar um para a caridade. Claro que quem aparece a doar no final vários milhares são os donos dos grandes armazéns ... com o nosso dinheiro!! Reparem no que diz o site de um desses supermercados: "Nestes últimos três anos conseguimos angariar (...) um montante superior a um milhão de euros, " .... Extraordinário realmente, sobretudo se pensarmos que esse milhão de euros foi automaticamente deduzido dos impostos desta empresa .... como se fosse dinheiro deles e não nosso. Se querem dar para caridade dêm directamente ... ou se eu vos pedir vocês dão-me a mim para eu poder doar?! Então porque dão aos Modelos, Continentes, e Wortens? Eles têm obrigação e responsabilidade social a cumprir! Exijam! Se concordarem comigo enviem para outras pessoas.   (PS. Esta mensagem não é minha mas subscrevo o seu conteúdo)

Popota

«...para que a população sénior tenha uma melhor qualidade de vida» Este Natal, a Causa Maior e a Popota estão de volta. E para que possa contribuir mais uma vez para esta causa, os hipermercados Modelo colocaram à venda o CD Popota – A Estrela Deste Natal com um dueto inédito entre a Popota e o Tony Carreira. O CD está disponível nas lojas Modelo e Continente e tem o custo de 3€, sendo que 1€ reverte para Cruz Vermelha Portuguesa. A “Causa Maior” é uma iniciativa de responsabilidade social do Modelo , que visa proporcionar uma melhor qualidade de vida à Comunidade Sénior, através da acção social desenvolvida pela Cruz Vermelha Portuguesa , através da sua rede de Delegações locais. Em 2007 o projecto CAUSA MAIOR angariou a nível nacional, um valor total de 330 mil euros, que foi distribuído pelas mais de 90 localidades onde o MODELO está presente. No total o apoio chegou a perto de 80 mil seniores através de cirurgias, acções de formação; rastreios; ajudas técnicas e também com ...