Avançar para o conteúdo principal

Writing for Social Media, and to Raise More Money

I often hear social media pros scoff at the idea of trying to raise money on Facebook or Twitter. Too pushy and self-centered, they say. At the same time, I often hear fundraisers scoff at social media. Not direct enough contact with supporters, with questionable ROI, they say.

I find this all very interesting, because I think there are actually more similarities than differences between good social media communications and good fundraising communications. Here are three examples:

Both Are Best When Personal.
It's hard to be successful as a faceless organization in social media. You'll have more success if you let your staff show some personality online (easier) or establish a real personality (aka brand) for your nonprofit (harder). Likewise, the old fundraising maxim says people give money to other people, not to organizations. Major gifts fundraisers are all about really getting to know their donors as individuals so they can make their communications highly personal.

Both Are Best When Timely.
Social media is always on, just like cable news. That doesn't mean you have to be there 24/7, but it does require that when you are there, you are talking about the here and now and the fairly near future. Fundraisers also know the power of genuinely urgent needs and deadlines to motivate donors to give.

Both Are Best When Filled with Gratitude.
It's polite, and when you are courteous, people like you more. It's that simple. There are lots of ways to show gratitude beyond a direct "Thank You" although those are always good too. In social media, retweet or click the Like button. When someone does or says something nice, return the favor. In fundraising, give your donors credit for the good things their contributions bring about. Tell them stories about the people whose lives they've changed.

by Kivi Leroux Miller

Comentários

Mensagens populares deste blogue

Las siete reglas de oro de la captación de fondos

Independientemente de si eres nuevo o ya conoces bien la profesión de la captación de fondos, de si captas fondos a través de la web o del modo tradicional (o ambos), te presentamos a continuación una serie de conocimientos y técnicas básicas que te serán útiles en tu trabajo. Si logras dominarlas, aumentarás las posibilidades de captar más dinero y de disfrutar de tu trabajo. Mucha gente simplemente se lanza a esta profesión sin haber aprendido previamente cuáles son los fundamentos de esta industria. No se aprenden de la noche a la mañana y puede que alguno de los consejos siguientes sean más fáciles de llevar a cabo que otros. Puede que necesites recurrir a ayuda externa, consultar a expertos o asistir a clases para que llegues a dominar aquello que necesites saber. Si necesitas ayuda, no dudes en pedirla. Te facilitará el trabajo. A continuación te exponemos algunas reglas de oro: 1. Estudia los argumentos que pueden ser útiles a tu organización a la hora de conseguir apoyo y la me...

Caritas - ajudar é preciso

Juntos por Todos

Não posso deixar de assinalar este grande evento de angariação de fundos que terá lugar no dia 27 de Junho. Creio que é inédito em Portugal e julgo que também no mundo, um evento conseguir reunir o consenso e a participação, com a transmissão em directo, de todas as rádios e televisões públicas Estou orgulhoso e, naturalmente, solidário. Para além da possibilidade de participar neste concerto, de acordo com a organização, estarão à venda bilhetes donativos, no valor de 25 euros e de 15 euros, mesmo para quem não quiser ir ao Meo Arena. Gisela João, Sérgio Godinho, Rui Veloso e Carlos do Carmo são alguns dos artistas que vão participar no concerto solidário, a 27 de Junho, a favor das populações afectadas pelos incêndios que lavram desde sábado. A receita obtida será entregue à União das Misericórdias Portuguesas. No total, o espectáculo contará com a actuação de 25 artistas, contando-se entre eles Salvador Sobral, Luísa Sobral, AGIR, Ana Moura, Camané, Carminho, David Fonsec...