Avançar para o conteúdo principal

8 Ideas for Better Holiday Press Releases

Now is the time to start thinking about a creative spin that you can put on the upcoming Thanksgiving, Hanukkah, Christmas, Kwanzaa and New Year's stories your local media outlets will be producing. You know they will be doing those stories, so why not position your group to get some of that coverage?


Here are 8 ideas to help you think creatively about your holiday season media outreach . . .

1. Top Lists. The media loves "best" and "worst" lists. Loves them. Can you create a list that connects your cause to holiday themes like giving, family, travel, etc?

2. A Taste of Your Annual Report. Nonprofit annual reports are rarely newsworthy. But you probably have one really great accomplishment from the year that is. Rather than waiting for your official report to come out sometime next year, use that accomplishment to talk about all the good you are doing now -- and how your generous community can help you do even more.

3. Bring a National Headline Down Home. Watch very closely how the national networks are starting to tie their stories to holiday themes, and figure out how you can position your organization as a local example of how that national story is playing out in your area. Local media outlets are constantly looking to their big brothers and sisters at the national level for direction.

4. What You Learned on a Trip. If you are traveling yourself during the holiday season, take some time to learn how others are doing it - whatever "it" is for your cause - and suggest some changes for how your community approaches "it."

5. Go Contrarian. While everyone else is watching football, going shopping, or whatever else on the day after Thanksgiving, what will your volunteers be doing?

6. Gift Ideas. In addition to items you can actually buy, what kinds of goodwill gestures can people make? What will a donation to your organization "buy"?

7. The Year in Review. The media loves retrospectives and trends. What were some of the big changes this year related to your cause?

8. New Year's Resolutions. If 100 people in your community resolved to all do the same thing, what difference would it make? Line up a handful of people ahead of time to talk about how they've already made the resolution in the press release you write that urges others to do the same.
 
fonte KIVI

Comentários

Mensagens populares deste blogue

Las siete reglas de oro de la captación de fondos

Independientemente de si eres nuevo o ya conoces bien la profesión de la captación de fondos, de si captas fondos a través de la web o del modo tradicional (o ambos), te presentamos a continuación una serie de conocimientos y técnicas básicas que te serán útiles en tu trabajo. Si logras dominarlas, aumentarás las posibilidades de captar más dinero y de disfrutar de tu trabajo. Mucha gente simplemente se lanza a esta profesión sin haber aprendido previamente cuáles son los fundamentos de esta industria. No se aprenden de la noche a la mañana y puede que alguno de los consejos siguientes sean más fáciles de llevar a cabo que otros. Puede que necesites recurrir a ayuda externa, consultar a expertos o asistir a clases para que llegues a dominar aquello que necesites saber. Si necesitas ayuda, no dudes en pedirla. Te facilitará el trabajo. A continuación te exponemos algunas reglas de oro: 1. Estudia los argumentos que pueden ser útiles a tu organización a la hora de conseguir apoyo y la me...

MOVIMENTO ANTI-POPOTA, LEOPOLDINA E ARREDONDAMENTOS!!!

É extraordinário como é fácil fazer grande caridade com o dinheiro dos outros!!! Pedem-nos "apenas" dois euros e fazem-nos o favor de doar um para a caridade. Claro que quem aparece a doar no final vários milhares são os donos dos grandes armazéns ... com o nosso dinheiro!! Reparem no que diz o site de um desses supermercados: "Nestes últimos três anos conseguimos angariar (...) um montante superior a um milhão de euros, " .... Extraordinário realmente, sobretudo se pensarmos que esse milhão de euros foi automaticamente deduzido dos impostos desta empresa .... como se fosse dinheiro deles e não nosso. Se querem dar para caridade dêm directamente ... ou se eu vos pedir vocês dão-me a mim para eu poder doar?! Então porque dão aos Modelos, Continentes, e Wortens? Eles têm obrigação e responsabilidade social a cumprir! Exijam! Se concordarem comigo enviem para outras pessoas.   (PS. Esta mensagem não é minha mas subscrevo o seu conteúdo)

Popota

«...para que a população sénior tenha uma melhor qualidade de vida» Este Natal, a Causa Maior e a Popota estão de volta. E para que possa contribuir mais uma vez para esta causa, os hipermercados Modelo colocaram à venda o CD Popota – A Estrela Deste Natal com um dueto inédito entre a Popota e o Tony Carreira. O CD está disponível nas lojas Modelo e Continente e tem o custo de 3€, sendo que 1€ reverte para Cruz Vermelha Portuguesa. A “Causa Maior” é uma iniciativa de responsabilidade social do Modelo , que visa proporcionar uma melhor qualidade de vida à Comunidade Sénior, através da acção social desenvolvida pela Cruz Vermelha Portuguesa , através da sua rede de Delegações locais. Em 2007 o projecto CAUSA MAIOR angariou a nível nacional, um valor total de 330 mil euros, que foi distribuído pelas mais de 90 localidades onde o MODELO está presente. No total o apoio chegou a perto de 80 mil seniores através de cirurgias, acções de formação; rastreios; ajudas técnicas e também com ...