Avançar para o conteúdo principal

8 Ideas for Better Holiday Press Releases

Now is the time to start thinking about a creative spin that you can put on the upcoming Thanksgiving, Hanukkah, Christmas, Kwanzaa and New Year's stories your local media outlets will be producing. You know they will be doing those stories, so why not position your group to get some of that coverage?


Here are 8 ideas to help you think creatively about your holiday season media outreach . . .

1. Top Lists. The media loves "best" and "worst" lists. Loves them. Can you create a list that connects your cause to holiday themes like giving, family, travel, etc?

2. A Taste of Your Annual Report. Nonprofit annual reports are rarely newsworthy. But you probably have one really great accomplishment from the year that is. Rather than waiting for your official report to come out sometime next year, use that accomplishment to talk about all the good you are doing now -- and how your generous community can help you do even more.

3. Bring a National Headline Down Home. Watch very closely how the national networks are starting to tie their stories to holiday themes, and figure out how you can position your organization as a local example of how that national story is playing out in your area. Local media outlets are constantly looking to their big brothers and sisters at the national level for direction.

4. What You Learned on a Trip. If you are traveling yourself during the holiday season, take some time to learn how others are doing it - whatever "it" is for your cause - and suggest some changes for how your community approaches "it."

5. Go Contrarian. While everyone else is watching football, going shopping, or whatever else on the day after Thanksgiving, what will your volunteers be doing?

6. Gift Ideas. In addition to items you can actually buy, what kinds of goodwill gestures can people make? What will a donation to your organization "buy"?

7. The Year in Review. The media loves retrospectives and trends. What were some of the big changes this year related to your cause?

8. New Year's Resolutions. If 100 people in your community resolved to all do the same thing, what difference would it make? Line up a handful of people ahead of time to talk about how they've already made the resolution in the press release you write that urges others to do the same.
 
fonte KIVI

Comentários

Mensagens populares deste blogue

O que é o Fundraising?

«O conjunto de estratégias e procedimentos que levam as pessoas a darem voluntariamente recursos financeiros»

- O seu objetivo é conseguir doações;
- Mais do que conseguir doações, é conseguir doadores;
- Mais do que conseguir doadores é montar um sistema de conquista de doadores;
- Um sistema que os leve a doar cada vez mais e com maior frequência;
- Por fim, um sistema que os leve a deixarem um legado;
- E que façam tudo isso com alegria identificando-se com a causa da instituição.

Fundação Maria do Carmo Roque Pereira

Caros Amigos
Como muitos já sabem, o Miguel e eu dedicamo-nos de alma e coração já há vários anos à Fundação Maria do Carmo Roque Pereira.

A Fundação é uma IPSS cuja actividade principal é uma creche e um jardim Infância na zona da Graça, em Lisboa, com 50 Crianças entre os 18 meses e os 5 anos. Apoiamos também cerca de 80 familias (mais de 250 pessoas) através da entrega de cabazes do Banco Alimentar.

Funcionamos há alguns anos nos Claustros da Igreja da Graça. Um sitio lindissimo mas com muitas limitações e algumas faltas de condições, que todos os dias vamos tentando melhorar para oferecermos o melhor serviço - a equipa que ali está é extraordinária e às vezes faz verdadeiros milagres.

Como IPSS vocacionada para o apoio a famílias desfavorecidas e com muitas dificuldades, todos os dias apertamos o cinto e temos mesmo a corda ao pescoço.
Precisamos de adquirir equipamentos e materiais, e sobretudo algumas obras são necessárias para que possamos manter os requisitos míni…

FUNDRAISING EM AÇÃO

A COIMBRA BUSINESS SCHOOL informa que oMódulo 1 “Introdução + Fundraising planeado”deverá ter início a 21 de Outubro, decorrendo às sextas-feiras, com o preço especial de 160 €.
Trata-se do módulo introdutório à pós-graduação “FUNDRAISING EM AÇÃO”, mas pode funcionar de forma isolada, sendo um instrumento básico para quem quer conhecer e usar os conceitos e ferramentas da angariação de fundos.
Revela os princípios fundamentais para conhecer e comunicar com os seus potenciais doadores e desenvolver um plano estratégico para a organização, podendo assim aplicar desde já uma campanha de fundraising eficaz.
Mais informações em http://bs.iscac.pt/posgraduacao/