Avançar para o conteúdo principal

What to Do with Your Facebook Fans

Many nonprofit Facebook Pages feel a lot like the nonprofit websites of old. We call it "brochureware" -- a lot of ho-hum descriptions of programs and services with some event promotion thrown in. Many nonprofits have caught on that those kind of websites don't work, and that you have to provide more inspiring and engaging content, including storytelling and great visuals like photos and video.

Same goes for your Facebook Page -- but even more so! Facebook is social media, so be social! Tell stories, share photos, and offer up great content that your Fans will naturally want to share with their friends.

Here are a few tips I'll expand on during the webinar, based on the three G's of good social media marketing.

Be Genuine.
Even though your Page represents your organization, Facebook is all about person to person communication. You'll get more responses to your status updates on your Page if they sound like they were written by a real person. Avoid posting anything that sounds like a press release headline. Try using emotional words in your status updates, like, "We love . . ." or "We can't believe . . ." or "We wish . . . " But be careful about over-using certain emotional words. It seems like everyone these days is "excited" and "shocked" and I think those words have lost much of their power.

Be Generous.
Use your Facebook Page to share great stuff that you find online -- especially on Facebook -- related to your cause. In the early days of the Web, people were afraid to link to other sites, because that supposedly meant you were encouraging them to leave your site. Well, guess what, they were going to leave at some point anyway, and we all learned that giving our visitors great recommendations for other sites to visit actually increased our credibility. Same goes with linking on Facebook. Show your Fans the other cool stuff they should know about. It proves you understand them and are looking out for them.

Be Grateful.
Acknowledge when people do nice things for your good cause by tagging them on your Page. If Jane Smith helped you out in some way, and she's a fan of your Page, when you type @Jane Smith in your status update, a drop-down list will appear, allowing you to tag Jane. That way your status update will appear on Jane's profile page, where her friends can see your sweet words about her.

Kivi Leroux Miller

Comentários

Mensagens populares deste blogue

O que é o Fundraising?

«O conjunto de estratégias e procedimentos que levam as pessoas a darem voluntariamente recursos financeiros»

- O seu objetivo é conseguir doações;
- Mais do que conseguir doações, é conseguir doadores;
- Mais do que conseguir doadores é montar um sistema de conquista de doadores;
- Um sistema que os leve a doar cada vez mais e com maior frequência;
- Por fim, um sistema que os leve a deixarem um legado;
- E que façam tudo isso com alegria identificando-se com a causa da instituição.

Fundação Maria do Carmo Roque Pereira

Caros Amigos
Como muitos já sabem, o Miguel e eu dedicamo-nos de alma e coração já há vários anos à Fundação Maria do Carmo Roque Pereira.

A Fundação é uma IPSS cuja actividade principal é uma creche e um jardim Infância na zona da Graça, em Lisboa, com 50 Crianças entre os 18 meses e os 5 anos. Apoiamos também cerca de 80 familias (mais de 250 pessoas) através da entrega de cabazes do Banco Alimentar.

Funcionamos há alguns anos nos Claustros da Igreja da Graça. Um sitio lindissimo mas com muitas limitações e algumas faltas de condições, que todos os dias vamos tentando melhorar para oferecermos o melhor serviço - a equipa que ali está é extraordinária e às vezes faz verdadeiros milagres.

Como IPSS vocacionada para o apoio a famílias desfavorecidas e com muitas dificuldades, todos os dias apertamos o cinto e temos mesmo a corda ao pescoço.
Precisamos de adquirir equipamentos e materiais, e sobretudo algumas obras são necessárias para que possamos manter os requisitos míni…

FUNDRAISING EM AÇÃO

A COIMBRA BUSINESS SCHOOL informa que oMódulo 1 “Introdução + Fundraising planeado”deverá ter início a 21 de Outubro, decorrendo às sextas-feiras, com o preço especial de 160 €.
Trata-se do módulo introdutório à pós-graduação “FUNDRAISING EM AÇÃO”, mas pode funcionar de forma isolada, sendo um instrumento básico para quem quer conhecer e usar os conceitos e ferramentas da angariação de fundos.
Revela os princípios fundamentais para conhecer e comunicar com os seus potenciais doadores e desenvolver um plano estratégico para a organização, podendo assim aplicar desde já uma campanha de fundraising eficaz.
Mais informações em http://bs.iscac.pt/posgraduacao/